VISJON

Sandnes Frikirke er til for å bety en forskjell for mennesker i byen.  Alle slags mennesker.

Når du leser historien vår, vil du se at vi har en verdifull tradisjon å ta vare på: I de første, spennende årene fikk vi bety noe for miljøer som ellers ikke tråkket ned kirkedørene: musikere og gatas folk, for å nevne noen. Dette ble en del av vårt varemerke. De siste årene har Sandnes Frikirke mer vært en familiemenighet med tilbud til både barn og voksne, og med lav terskel. De samme verdiene gjelder fortsatt. Vi ønsker alle velkommen.

Vår visjon er at menigheten skal hjelpe deg til å tro på Jesus, leve hverdagen sammen med Jesus, og dele troen din med dine venner og og bekjente.

Den evangelisk-lutherske frikirke i Norge, som vi er en del av, har formulert sin visjon slik: "Vi vil bygge åpne fellesskap der mennesker blir sett, møter Jesus og utrustes til å leve som hans etterfølgere."

VERDIER:

Våren 2016 vedtok vi følgende verdier på menighetsmøtet vårt

OPP – mot Gud: Tro

-Jeg vil ikke undervurdere det Gud kan gjøre

-Jeg vil tilbe i ånd og sannhet

-Jeg vil søke kilden

INN – mot hverandre: Kjærlighet

-Jeg vil være stolt over det vi har: Hverandre

-Jeg vil være til oppmuntring for andre og meg selv

-Jeg vil være gjestfri

-Jeg vil være ekte og ærlig om mitt liv

-Vi vil be for hverandre og støtte hverandre